Najboljše prakse za eCommerce – Kaj naredi dobro spletno trgovino

POVZETEK

V tem članku bomo z vami delili nekaj kritičnih komponent dobre spletne trgovine vam podali tudi nekaj idej, kako lahko izboljšate vašo trenutno spletno trgovino.

Poenostavite svoj dizajn

Ste že kdaj obiskali spletno stran, ki je imela na svoji domači strani preveč vsebine, slik in reklam? Temu se morate izogniti.

Pri postavljanju izgleda morate imeti v mislih, kam želite uporabnika fokusirati. Zato poenostavite izgled in poudarite pomembne stvari.

Kateri del spletne trgovine je najpomembnejši za generiranje nakupov/konverzij? Osredotočite se na to. Manj je več.

Jasna navigacija

Na vaši spletni strani morate uporabnikom omogočiti čim lažje iskanje željenih vsebin. Na spletnih trgovinah sta najpomembnejši dve stvari:

  • Dobro zasnovana navigacija v glavi
  • Odličen sistem filtriranja izdelkov

Navigacija v glavi je po navadi ena izmed prvih interakcij uporabnika na vaši spletni trgovini. Elementi v meniju morajo biti ustrezno imenovani, tako da uporabnik ve, kaj bo našel na naslednji strani. V primeru, da imate zelo veliko izdelkov, je te smiselno urediti na glavne kategorije in podkategorije.

Primer: V primeru, da prodajate pohištvo, bi morale vaše kategorije izgledati tako

Pohištvo za spalnice (Postelje, predalniki, omare, itd.)
Pohištvo za dnevne sobe (usnjene sedežne garniture, sedežne garniture iz blaga, mizice, itd.)

Ko se uporabniki nahajajo znotraj kategorije, jim morate omogočiti še nadaljnjo omejevanje izdelkov. To dosežete z uporabo napredne navigacije po filtrih. Uporabniki lahko nato sami razvrstijo izdelke po različnih atributih, ki jih vnaprej določit – na primer: barvo, ceno, dimenzijo, material, itd.

Dobro in natančno iskanje

Za vsako spletno trgovino, ki vsebuje veliko število izdelkov, je funkcija iskanja izdelkov zelo pomemben del. Ta funkcija omogoča, da uporabniki iščejo izdelke na podlagi ključnih besed.

Dober iskalnik bo sproti dajal predloge glede na del vpisanih ključnih besed in je tudi odlično orodje za prodajo podobnih izdelkov.

Iskalnik mora delovati hitro in natančno.

Hitrost je pomembna

Ko gre za čakanje pri nalaganju spletne strani, so uporabniki čedalje bolj nestrpni. Že manjša izboljšava hitrosti spletne trgovine prinaša boljšo konverzijo in prijetnejšo izkušnjo za končne uporabnike.

Hitrost spletne trgovine se lahko izboljša na več načinov. Na hitrost najbolj vplivajo:

  • Pravilna velikost slike
  • Stiskanje slik in prikazovanje v formatih kot je .webp
  • Sprotno nalaganje vsebin
  • Na strani minimiziramo število elementov in vsebine
    • Primer: Preveliko število sorodnih izdelkov (več kot 15). To lahko zelo vpliva na hitrost nalaganja spletne trgovine.
  • Nalaganje statičnih vsebin in slik preko omrežja CDN
  • Uporaba pred-pomnilnih sistemov
  • Optimizacija števila zahtev
  • Najprej se naložijo bistvene datoteke, ostale pa se naložijo asinhrono
  • Dober in zanesljiv ponudnik gostovanja (gostovanje v oblaku, VPS.. )

Izgled optimiziran za mobilne naprave

Nesprejemljivo je imeti spletno trgovino, ki se ne prikazuje prilagojeno na mobilnih napravah. Podatki iz naših projektov so jasni: večina obiskovalcev spletnih trgovin je iz mobilnih naprav (več kot 70%).

Toda kaj naredi spletno trgovino dobro za mobilne naprave? Obstaja več ključnih stvari:

  • Besedilo mora biti berljivo brez povečave
  • Elementi se morajo zaviti drug v drugega v logičnem zaporedju
  • Gumbi in drugi interaktivni elementi morajo biti zlahka vidni in postavljeni tako, da na njih zlahka kliknemo
  • Bannerji in druge slike morajo imeti prilagojene dimenzije za mobilne naprave. Če vsebujejo tekst, je treba biti pozoren na njegovo velikost
  • Navigacija in filtri morajo biti enostavni za uporabo

Tukaj je navedeno samo nekaj stvari, katere vam lahko podajo dobro predstavo o tem, kaj spletno trgovino naredi prijazno za mobilne naprave.

Hiter zaključek nakupa

Uspelo vam je! Vaši uporabniki nakupujejo izdelke! Toda počakajte, precej jih odide ven iz blagajne.

To je pogost scenarij, iskanje rešitve pa je ključno za izboljšanje stopnje konverzije.

Poglejmo si nekaj razlogov, zakaj uporabniki zapustijo vašo trgovino, preden dokončajo svoje naročilo:

  • Vaš postopek v zaključku nakupa je predolg in zapleten
  • Zahtevate registracijo
    Predraga dostava
  • Nekaj drugega jih je odvrnilo od nakupa
  • Dvomijo v vašo ponudbo
  • Našli so boljši ponudbo drugje (boljša cena, brezplačno darilo, brezplačna poštnina…)

Poglejte si vaš zaključek nakupa in se vprašajte, ali delate katero izmed teh stvari narobe.

Izboljšajte vaš zaključek nakupa s skrajšanjem nakupne poti. To pomeni, da lahko končno pot v blagajni uredite tako, da je nakup izveden v enem ali dveh korakih. Obvezna polja naj bodo vidna in bolje obarvana, da uporabnik takoj vidi, če je kje storil napako in tako lahko te takoj popravi.

Trgovina naj bo zasnovana z mislijo na SEO (spletno optimizacijo)

Večina platform za spletne trgovine že vsebine dober nabor orodij za SEO in že upoštevajo uveljavljeno prakso. Seveda so vedno na voljo še izboljšave.

Poskrite, da ima vsaka stran uporabniku prijazen URL naslov in ustrezno strukturo naslovov, pri čemer je H1 naslov strani. Ne pozabite tudi na meta oznake (meta naslov, meta opis), alt besedilo in poimenovanje slik z opisnimi imeni.

To je le vrh ledene gore za SEO, saj večina tega temelji na vsebini spletne strani in trgovine. Ko začnete s pisanjem vsebin, se pred tem vprašajte: Ali bo moje besedilo odgovorilo na vprašanja uporabnikov in ali vsebine dovolj informacij, da se uporabnik lahko odloči za nakup?

Poleg tega nikoli ne kopirajte besedil iz drugih spletni strani. Iskalniki so postali pametni pri odkrivanju dvojnih zapisov in bodo vaše spletno stran kaznovali z nižjo razvrstitvijo na iskalniki ali pa se tam ne boste pojavili.

Redne objave na blogu

Spletni blog je odličen način, da obdržite pozornost uporabnika in mu ponudite zanimive informacije. Bralci bodo ob rednemu prebiranju vaših objav lažje vzpostavili pozitiven odnos z vašo blagovno znamko.

Objave na blagu so tudi odlično orodje za SEO. Poskusite ugotoviti, kakšna vprašanja imajo vaše stranke glede vas ali vaših produktov in jim nanje odgovorite v blogu.

Redno pošiljajte e-Novice

Naročniki na e-novice, ki vaše novice berejo redno, lahko prinašajo zelo dobro konverzijo. Ne bombardirajte jih pretirano s promocijskimi sporočili, raje se poskusite z njimi povezati, jim dajte nekaj dobrih informacij in nasvetov ter nato pošljite občasne promocijske e-novice.

Obstaja več načinov, da se vaši uporabniki prijavijo na seznam za e-novice. V primeru, da so vaše stranke iz Evropske Unije, morate upoštevati tudi zakon GDPR.

  • Pojavno okno z obrazcem za prijavo
  • Obrazec za prijavo, ki se nahaja nekje v vaši vsebine (lahko nogi)
  • Prosite za prijavo v blagajni ali po končanem nakupu
  • Prošnja za prijavo ob registraciji

V zameno za prijavo jim dajte nekaj – mogoče popust ali kakšno darilo in si s tem dvignite stopnjo prijav na e-novice.

Ustvarite dobro vsebino na izdelkih

Ko na spletu iščete izdelek, se ga ne morete dotakniti, ga prijeti, občutiti ali vonjati. Kot prodajalec morate navesti dovolj informacij, da lahko vaši uporabniki dobijo dobro predstavo o tem, kako vaši izdelki izgledajo, kakšni so na otip, kakšen imajo vonj (če je to smotrno) v resničnem življenju.

Zagotoviti morate tudi odlične slike, ki prikazujejo najboljše lastnosti izdelka, hkrati pa tudi njegovo uporabo. Če je mogoče, vključite več slik iz različnih zornih kotov, morda tudi 360 stopinjski pogled na vaš izdelek.

Za odličen prikaz izdelka in njegovih funkcij je zelo dobro imeti tudi video posnetek uporabe izdelka.

Pred-prodajna podpora

Včasih ljudje potrebujemo nekaj nasvetov, da se na koncu lahko odločimo in kupimo izdelke.

Poskrbite, da bodo vaši kontaktni podatki vidni in lahko dostopni. Odločite se, katere vrste kontaktnih kanalov želite uporabiti.

V primeru, da je vaše podjetje lokalno, je najbolj smiselno zagotoviti telefonsko številko in e-pošto. V primeru, da poslujete v več državah in nimate zmogljivosti za klicni center, so najboljše možnosti podpora po e-pošti in klepet v živo.

Poprodajne storitve

Omogočite svojim strankam, da se obrnejo na vas, če potrebujejo pomoč pri uporabi kupljenega izdelka.

Včasih izdelki enostavno ne ustrezajo našim pričakovanjem. Preprost postopek vračila izdelkov bo vaši stranki zagotovil, da je nakupovanje pri vas varno in enostavno in poveča verjetnost, da bo v prihodnosti opravila še kakšen nakup.

Tudi mnenja so pomembna. Po nekaj tednih pošljite strankam prijazno e-poštno sporočilo, v katerem zaprosite za njihovo mnenje o izkušnji in izdelku.

Želite izboljšati vašo spletno trgovino?

Kontaktirajte nas za brezplačen posvet.

Prijavi se na naš novičnik

Bodi na tekočem

Deli ta članek
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Podobni članki

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch