Pasti pri postavitvi spletne trgovine

POVZETEK

Vsak začetek v poslovnem svetu je težek in na tej poti zagotovo naredimo nekaj napak. V tem članku smo zapisali nekatere pogoste napake, ki se zgodijo lastnikom novih spletnih trgovin. Preverite več, če se tem napakam želite izogniti.

Nekoč sem sodeloval z direktorico večjih maloprodajnih fizičnih trgovin. Spletne trgovine takrat še niso imeli. Ta sestanek se je zgodil pred nekaj leti, vendar so bili kljub temu že zelo pozni pri odpiranju spletne trgovine. Medtem, ko sem ji razlagal o nakupnem lijaku, skozi katerega gredo spletni kupci, me je ustavila in rekla: “Izdelki so v spletni trgovini, kajne? In kupci jih lahko vidijo?” “Seveda” sem ji odgovoril. Nato je nadaljevala: “Če lahko izdelke vidijo, jih bodo tudi kupili.”

Takšen je bil njen odnos do spletne prodaje. Prepričana je bila, da morajo imeti izdelke dosegljive v spletni trgovini in prodaja bo stekla. Čeprav je dosegljivost izdelkov v spletni trgovini eden izmed glavnih faktorjev v spletni prodaji, to še zdaleč ni dovolj za uspešno prodajo produktov. Ni mi potrebno posebej poudarjati, da so pri odpiranju svoje spletne trgovine naredili veliko napak, katerim bi se lahko izognili, če bi že v začetku imeli drugačno miselnost pri odpiranju svoje prve spletne trgovine.

Enako velja za vas. Bodite odprtih mislih, ko vstopate v svet spletnih trgovin. Izobrazite se o poslu, v katerega vstopate, kakor to trenutno počnete z branjem tega članka. Izognite se pastem in najbolj pogostim napakam, katere so naredili pred vami že drugi podjetniki/ce.

Poznajte svoje izdelke in svojo nišo

Ali želite prodajati določene izdelke, ker ste videli, da jih drugi dobro prodajajo, vendar o uporabi teh izdelkov nimate veliko znanja? To je začetniška napaka. Ne poskušajte prodajati produktov o katerih ne veste ničesar. Dober prodajalec bi vam svetoval, da morate dobro poznati svoje izdelke, da bodite do njih strastni in da jih redno uporabljate tudi sami.

Prav tako morate vedeti, kdo so vaše stranke in če je po vašem izdelku dovolj povpraševanja. Osredotočite se na specifično nišo. Številni trgovci poskušajo prodajati preveč različnim skupinam kupcev. Tako na koncu naletite na trgovino, kjer prodajajo izdelke za domače živali, zraven pa prodajajo tudi pnevmatike za avte (to je pretiran primer). Pomislite, kaj vam je všeč, v čem ste dobri in nato začnite od tu.

Preračunajte stroške

Upravljanje z denarjem je bistveno pri vsakemu podjetju. Ko boste začeli s poslovanjem, skoraj zagotovo ne boste imeli takoj dobička (obstajajo tudi izjeme, vendar so redke). Preračunajte vse možne stroške, katere mislite, da boste imeli. In to mislim na vse stroške

Primeri:

  • Za novo spletno trgovino ste plačali 20.000€. Kakšna je cena storitev gostovanja za eno leto? Kakšni so stroški vzdrževanja in podpore? Saj želite da vaša spletna trgovina deluje nemoteno, kajne?
  • Ko izdelke prodate preko spleta, jih morate poslati v nekakšni embalaži. Kakšni so stroški škatel, ovoja, papirja, itd.?
  • Kakšen je pričakovan strošek na konverzijo? Da boste izdelke lahko prodali, potrebujete spletni marketing.
  • Kakšna je mesečna / letna cena programa za računovodstvo? Obstajajo tudi druge storitve, katere boste potrebovali, na primer poštne storitve, itd.

Seznam stroškov je zelo dolg. Koliko izdelkov morate prodati, da pokrijete vse stroške?

Ne poskušajte narediti vsega sami

Vsi poznamo koga “one-man-band” podjetnika, ki bo vse naredil sam. Najprej bo računovodja, potem prodajalec, zatem bo delal v skladišču in na koncu celo kot podpora svojim strankam. Zakaj? Ker verjame, da s tem prihrani denar. Ali dejansko kaj prihrani? Sam opravlja naloge, katere bi lahko opravljali drugi in na koncu pozabi na najbolj kritično zadevo – kako povečati prodajo oz. poslovanje podjetja.

Za uspešno poslovanje boste morali zaposliti ljudi in jim izplačati plače, vendar vam bo to omogočilo, da boste imeli več časa za druge vitalne naloge, kot je širitev poslovanja. Z zaposlovanjem novih ljudi boste v podjetje pripeljali tudi več “možganske ” moči. Morda bodo imeli vaši zaposleni nove ideje, kako izboljšati poslovanje podjetja ali kaj drugega, česar se sami ne bi mogli domisliti.

Uporabite pravo platformo za svoje podjetje

Agencije za izdelavo spletnih trgovin za razvoj uporabljajo različne platforme. Najpogostejše platforme so Mageno 2 (ki je naša primarna izbira), Woocommerce, Shopify, BigCommerce itd. Nekatere agencije so razvile tudi svoje lastne platforme. Ne priporočam, da se odločite razvoj platforme po meri, saj je to zelo drago in traja veliko časa, da jo pravilno uredite. V primeru, da boste imeli novo idejo, vas bo izvedba stala veliko denarja. Izberite po meri narejeno platformo samo v primeru, da natančno veste, kaj želite in če imate na zalogi veliko denarja za takšen razvoj. V tem članku smo že razpravljali o razliki med Magento 2 in Woocommerce platformo. Naredite tudi svojo raziskavo, da vidite, katera platforma bi bila najboljša za vaše potrebe.

Imeti dobro spletno trgovino je temelj spletne prodaje. Vendar to ne pomeni, da je to edino spletno mesto, kjer lahko prodajate svoje izdelke. Za povečanje prodaje se veliko spletnih trgovcev odloči, da bodo svoje izdelke objavili na platformah, kot so Amazon, eBay ipd. Te platforme niso primerne za vsa podjetja. Če menite, da bi se vaši izdelki dobro prodajali na Amazonu, pojdite tudi na to pot, saj si s tem lahko zelo povečate dobiček.

Slaba predstavitev izdelka

Ko nakupujem preko spleta, sem zelo pogosto razočaran nad spletno predstavitvijo izdelkov. Trgovci uporabljajo enake slike izdelkov kakor njihovi konkurenti – to so slike, katere jim zagotovi dobavitelj, po vsej verjetnosti so te slike nižje kvalitete. V opisu se morda nahaja kakšen stavek ali dva, nekaj tehničnih podrobnosti in to je to. In s tem naj bi me prepričali, da kupim izdelek v njihovi spletni trgovini?

Izdelke na spletu ne moremo videti v enakem obsegu kakor v fizičnih trgovinah, zato mora biti izdelek zelo dobro predstavljen s slikami iz vseh strani, dobro je videti posnetek izdelka med uporabo. Prisoten naj bo tudi dober opis, kako bo ta izdelek ob uporabi spremenil potek življenja (to sem omenil v hecu, toda upam da razumete pomen).

Osredotočite se na kakovostno predstavitev izdelkov in ne samo na število vseh produktov v vaši spletni trgovini. Kakovostna vsebina izdelkov bo povečala vašo stopnjo konverzije.

Prenizke cene izdelkov

Nekateri trgovci menijo, da bo najcenejši izdelek generiral največ prodaje. No, morda bi s tem ustvarili največ prodaje, vendar bi lahko izgubljali denar zaradi nižje marže.

V preteklosti sem sodeloval s podjetjem, ki je z vsako prodajo izgubljalo denar. Da bi povečali stopnjo konverzije, so se odločili povečati popust na izdelke in hkrati dodati še brezplačno poštnino. Ta odločitev je znižala njihovo mažo na izdelkih pod ničlo, vendar so to ugotovili šele konec meseca, ko so prejeli račun za poštnino.

Preračunajte skupne stroške izdelave produktov, možne popuste in brezplačno poštnino še preden določite končno ceno produkta.

Osredotočite se na vsebino

Živimo v dobi, ko si kupci želijo pridobiti čim več informacij o izdelkih. Izobrazite vaše obiskovalce trgovine z vsemi potrebnimi informacijami o produktu in jih tako spremenite v vaše zveste stranke. To lahko naredite z rednimi objavami na blogu, dobrimi opisi izdelkov, kakovostnimi slikami, video predstavitvami itd.

Poskusite odgovoriti na vprašanja, ki jih stranke vpišejo v iskalnik Google. Delajte na optimizaciji trgovine (SEO) in povečajte organski promet iz iskalnikov.

Brez marketinga, ali še slabše – slab marketing

Pred nekaj meseci smo za stranko razvili čudovito spletno trgovino. Bili smo ponosni na izgled in uporabniško izkušnjo, ki smo jo ustvarili. Po približno dveh mesecih nas stranka pokliče in reče: “Izdelki se ne prodajajo! Kaj je narobe s spletno trgovino? ” Ob razvoju smo seveda vzpostavili tudi Google Analytics sledenje na spletni trgovini in zato preverimo, kaj se dejansko v spletni trgovini dogaja. Opazili smo, da je na njegovi strani zelo malo obiskovalcev. Stranko pokličemo in povemo, kaj je narobe in mu ponovno ponudimo naše storitve digitalnega marketinga, s katerim lahko poveča število obiskovalcev na svoji spletni trgovini. Še vedno je nasprotoval investiranju denarja v marketing, ker tega ni videl kot naložbo, ampak zgolj kot nepotrebne stroške. In tako je nadaljeval le z nekaj prodajami na mesec.

Ne glejte na marketing kot nepotreben strošek, temveč kot na naložbo in priložnost za rast vašega podjetja. Poiščite strokovnjaka za digitalni marketing ali spletno agencijo, ki vam bo pomagala pri vaši naložbi. Vsi vemo, da morate biti prisotni na družbenih omrežjih in spletnih iskalnikih, toda kaj bo najbolje ustrezalo za vas, je odvisno od vrste izdelkov, ki jih prodajate.

Najboljša stvar pri digitalnem marketingu je, da lahko zelo dobro spremljate učinkovitost svojih oglaševalskih kampanj. Primer: Če ima oglaševalska kampanja na Facebooku za izdelek A previsoko ceno na nakup (CPA), jo začasno ustavite in razporedite proračun v kampanje, ki imajo boljše rezultate. Lahko pa poskusite tudi optimizirati obstoječo kampanjo z boljšimi ciljnimi skupinami.

Vendar ne mislite, da če vložite denar v marketing, da boste takoj videli donosnost svoje naložbe. Verjetno boste opazili povečano prodajo, vendar še ne boste pokrili začetnih stroškov. Preteče lahko več mesecev, preden se bo vaša naložba obrestovala.

Neobstoječa podpora strankam

Lahko imate na strani vse potrebne informacije o izdelku, vendar bodo nekatere stranke še vedno želele govoriti z nekom. Lahko vas kontaktirajo preko elektronske pošte, telefona in tudi preko klepeta v živo (Live Chat na spletni strani). Poskrbite, da bodo vaši kontaktni podatki dovolj vidni. Uporabite klepet v živo, saj to lahko dvigne vašo konverzijo. Ne skrivajte podatkov o svojem podjetju, ker je to lahko negativen signal za vaše stranke, da mogoče kaj prikrivate ali pa da ste prevarant.

Vašim strankam omogočite preprost postopek za vračilo produktov, saj si s tem povečate njihovo zaupanje za nakup pri vas. Nekatere stranke vam bodo pisale tudi na socialna omrežja, odgovorite jim.

Najboljši načini za izgubo strank z neustrezno podporo:

  • Brez odgovora
  • Počasen odzivni čas
  • Da kažete nestrpnost
  • Preklinjate pred njim
  • Ne ponujate vračil
  • Itd.

Kako komunicirate s strankami je ključnega pomena za vaše podjetje. Poskrbite zanje in nadaljevali bodo z nakupovanjem v vaši spletni trgovini.

Končne misli

To je bilo le nekaj napak, na katere morate biti pozorni, da se izognete neuspehu. Zagotovo boste storili nekaj napak. Važno je, da se iz napak učimo. S to miselnostjo rastemo in tako raste tudi vaše podjetje.

Želite Izdelati novo spletno trgovino?

Kontaktirajte nas za brezplačen posvet.

Prijavi se na naš novičnik

Bodi na tekočem

Deli ta članek
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Podobni članki

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch